Brettseiling Kajakk Langrenn Løping Sykling

Ny økt, uke 10

Her kommet jeg med en ny økt til dere alle i uke 10. Håper øktene i ukene tidligere har blitt gjennomført og at dere har fått tak på hardøktene med god følelse etter på. Tenk at jo flere økter dere får inn etter hvert, jo bedre blir formen. Er ikke det supert? Våren, varmen og lyset kommer stadig nærmere!

Ny økt dere kan gjøre uansett form, uansett treningsbakgrunn og uansett mål med treninga. Gjennomfør økta enten om du går, sykler, svømmer, går på ski, løper eller ror på romaskin.

Kjør på!

# Oppvarming 10-15 minutter. Sørg for å bli varm. Øk gjerne farten litt mot slutten av oppvarminga slik at pulsen går litt opp.

# Intervall: Uansett bevegelsesform – intervalldrag 10 minutter – 8 minutter – 6 minutter . Pause 2 minutter. Åpne pent og øk farten etter hvert. En økt der du kan kjenne deg litt fram og holde jevn fart. Øk gjerne farta da dragene blir kortere. Her kan du gå på ski, løpe, sykle eller hva du måtte ønske, bytt gjerne ut flatt underlag med motbakke. Bare fantasien setter grenser.

# Nedtrapping er viktig. Bruk 10 minutter på å roe ned og komme deg litt til hektene igjen.