Kajakk Langrenn Løping Randonne Sykling

Ny økt, uke 5!

Her kommet jeg med en ny anbefaling til dere alle i uke 5. Håper øktene i ukene tidligere har blitt gjennomført og at dere har fått tak på hardøktene med god følelse etter på. Tenk at jo flere økter dere får inn etter hvert, jo bedre blir formen. Er ikke det supert? Våren, varmen og lyset kommer stadig nærmere!

Ny økt dere kan gjøre uansett form, uansett treningsbakgrunn og uansett mål med treninga. Gjennomfør økta enten om du går, sykler, svømmer, går på ski, løper eller ror på romaskin.

Kjør på!

# Oppvarming 10-15 minutter. Sørg for å bli varm. Øk gjerne farten litt mot slutten av oppvarminga slik at pulsen går litt opp.

# Intervall: Uansett bevegelsesform – intervalldrag 1-2-3-4-5-6-5-4-3-2-1 minuttere. Pause 2 minutter på alle drag. Åpne pent og øk farten etter hvert. Tøff økt der du virkelig kan utfordre fart og puls, men husk at pausa er forholdsvis kort.

# Nedtrapping er viktig. Bruk 10 minutter på å roe ned og komme deg litt til hektene igjen.