Kajakk Langrenn Løping Sykling

Uke 4: Ny intervalløkt!

Her kommet jeg med en ny anbefaling til dere alle i uke 4. Håper forrige ukas økt ble gjennomført og at dere fikk dere en fin lita hardøkt med god følelse etter på. Tenk at jo flere økter dere får inn etter hvert, jo bedre blir formen. Er ikke det supert? Går inn i siste uke av årets første måned, og det blir lysere og lysere ute.

Ny økt dere kan gjøre uansett form, uansett treningsbakgrunn og uansett mål med treninga. Gjennomfør økta enten om du går, sykler, svømmer, går på ski, løper eller ror på romaskin.

Kjør på!

# Oppvarming 10-15 minutter. Sørg for å bli varm. Øk gjerne farten litt mot slutten av oppvarminga slik at pulsen går litt opp.

# Intervall: Uansett bevegelsesform – intervalldrag 3-8 x 1000 meter. Pause 1,5 minutt. Åpne pent og øk farten etter hvert. Tøff økt der du virkelig kan utfordre fart og puls, men husk at pausa er kort. Her kan du jo f.eks. sjekke hvor fort du løper en kilometer på og kan derfor legge lista i forhold til en løpekonkurranse i vår.

# Nedtrapping er viktig. Bruk 10 minutter på å roe ned og komme deg litt til hektene igjen.