Brettseiling Kajakk Langrenn Løping Sykling

Uke 9, ny økt og våren nærmer seg!

Her kommet jeg med en ny økt til dere alle i uke 9. Håper øktene i ukene tidligere har blitt gjennomført og at dere har fått tak på hardøktene med god følelse etter på. Tenk at jo flere økter dere får inn etter hvert, jo bedre blir formen. Er ikke det supert? Våren, varmen og lyset kommer stadig nærmere!

Ny økt dere kan gjøre uansett form, uansett treningsbakgrunn og uansett mål med treninga. Gjennomfør økta enten om du går, sykler, svømmer, går på ski, løper eller ror på romaskin.

Kjør på!

# Oppvarming 10-15 minutter. Sørg for å bli varm. Øk gjerne farten litt mot slutten av oppvarminga slik at pulsen går litt opp.

# Intervall: Uansett bevegelsesform – intervalldrag 6-15 x 90 sekunder. Pause 30 sekunder. Åpne pent og øk farten etter hvert. En økt der du kan kjenne deg litt fram og det er lov og hive etter pusten og kjenne på syra underveis, spesielt mot slutten av økta. Pausa er forholdsvis kort. Her kan du gå på ski, løpe, sykle eller hva du måtte ønske, bytt gjerne ut flatt underlag med motbakke. Bare fantasien setter grenser.

# Nedtrapping er viktig. Bruk 10 minutter på å roe ned og komme deg litt til hektene igjen.